1.990 visninger
|
Oprettet:
Udstilling for huskat {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Er der udstillinger for huskatte, hvor man ikke har papire på mor og far ?
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 8 Svar: 130
Jeg udstiller jævnligt min huskat Unni.
Det eneste det kræver er at medlem af en klub, katten er neutraliseret senest som 10 mdr. og at den overholder reglerne omkring vaccination inden udstilling - og så ellers er sund og rask
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 54
jan 2007
har skrevet en del om at udstille huskat
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jan 2007
Der kommer dommere fra mange lande og det er meget forskelligt fra dommer til dommer, hvad de er vant til er "huskattet" i pelslængde
Det handler meget mere om at være i god kondition og have et godt temperament til udstilling - og så det at de ikke ligner en MCO eller NFO eller SIA eller BUR
Det er race-træk der tæller ned - ikke pelslængden
Min hunkat er faktisk blevet trukket ned på at ligne en europé for meget (eller rettere dommerens ord var: dette ER jo en europé - men det er hun ikke, men hendes mor er )
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Jeg startede også i sin tid med at udstille min huskat Mea, det var rigtig hyggeligt
jan 2007
Jeg har gået steward nu et par gange og til frokost kom jeg faktisk i snak med en, som synes det var lidt "pudsigt" at alle huskatte i DK altid var korthårede - for han var vant til at de derhjemme alle var langhårede...
så afhængig af hvilken dommer man kommer op ved, vil pelslængde have forskel "fordel" - så der er ikke rigtig noget "helst"
Det er bare fordi mange danskere synes huskatte er korthårede - men nu er det jo dommeren der skal bedømme katten, ikke danskere i al almindelighed
nov 2011
Følger: 38 Følgere: 95 Katte: 15 Emner: 62 Svar: 388
Udstilling for huskat